Thursday, April 15, 2010

OLAHRAGA JOHAN SEGAMAT 2010


Pasukan Olahraga Sekolah Menengah Seg Hwa terdiri daripada 88 orang atlit. Pasukan ini menyertai Olahraga MSSD Segamat pada 23 Mac hingga 26 Mac 2010 di Padang SMK Seri Kenangan, Batu Anam, Segamat.
Pasukan ini diberi latihan selama dua minggu oleh guru-guru penasihat seperti berikut di bawah pengawasan Pn.Norzailah Bte Zainal Abidin selaku GPK Kokurikulum:
En.James Paul Raj (Ketua), Pn. K.Janarthini,En.Tey Chun Hock,En. Chin Chee Hiong,En. Mukhtar Zashali, En. Tan Eng Lee,Cik Lee Sor Yong ,Cik Nur Amira Bte Ab Rahman , En.Goh Jit Siang dan Pn. Siti Nor Azura Bte MA Bakar
Pasukan sekolah kita menjadi johan keseluruhan dalam peringkat MSSD Segamat dengan memenangi 16 pingat emas, 22 pingat perak, dan 16 pingat gangsa.
Selain itu, pasukan sekolah juga memenangi piala-piala pusingan berikut
a) Kumpulan Perempuan 13 Terbaik
b) Kumpulan Perempuan 15 Terbaik
c) Kumpulan Perempuan 18 Terbaik
d) Pungutan Emas Tebanyak (16 Pingat Emas)
e) Peserta Terbaik Perempuan 13 Tahun - Ng Yu Feng
f) Peserta Terbaik Perempuan 15 Tahun - Yew Mei Mei
g) Johan Keseluruhan Perempuan
Dua belas orang atlet kita telah terpilih untuk mewakili Daerah Segamat ke peringkat MSSJ yang telah diadakan di Muar pada 14 april hingga 17 April 2010. Mereka yang dipilih untuk mewakili ke peringkat MSSJ ialah Hong Mei Zoh, Ng Yu Feng, Gan Sin Jor, Tin Wan Ying, Chai Ann Chee, Tan Chee Hao, Yew Mei Mei, Lai Wern Yi,Tan Joo Ee, Tan Kah Hwee, Sim Kah Soon, dan Chong Hong Li.

No comments:

Post a Comment